Skip to main content

Historiskt när Philip Morris lanserar nya tobaksfria produkter

shiro 01 fresh mint medium slim front

 

Efter förra årets förvärv av AG Snus lanserar nu Philip Morris nu sina första tobaksfria produkter. Det är en helt ny kvalitet och nya smaker för Shiro. Sedan förvärvet har Philip Morris och AG Snus utvecklat smakerna och receptet för att öka kvaliteten ytterligare. 

Philip Morris vill också underlätta för konsumenten att göra rätt val, så vid lanseringen får varje smak ett eget unikt nummer. De nya smakerna som nu lanseras är Fresh Mint (01), Cooling Mint (02), Tingling Mint (03) och Sour Red Berry (06). Produkterna kommer också i varianterna slim eller mini samt i olika styrkor (strong, low eller medium) 

Shiro är det japanska ordet för vit och är enligt Philip Morris en nikotinpåse som passar den moderna konsumenten som söker något diskret och bekvämt att ha under läppen. Nikotinpåsarna innehåller ren växtfiber, är helt tobaksfria och ger en effektiv nikotinupplevelse. 

AG Snus (tidigare Assens Tobaksfabrik) är ett danskt familjeföretag grundat 1864 och har drivits av samma familj i fem generationer. Köpet av AG snus är en del av Philip Morris transformation och visionen att skapa en rökfri värld. Förvärvet breddar den portfölj av rökfria produkter som Philip Morris utvecklar, säger Richard Wernemar som är VD för Philip Morris i Sverige.  

- Det är en ambitiös vision Philip Morris satt upp och förändringsresan går framåt med snabba resultat. På mindre än sju år har vi globalt ökat nettointäkterna från de rökfria alternativen från cirka 0,2 procent till dagens närmare 30 procent. Senast 2025 ska mer än 50 procent av nettointäkterna komma från rökfria produkter, säger Wernemar. 

 

richard wernemar

Richard Wernemar, vd för Philip Morris i Sverige 

Bilder: Philip Morris