Mera glass i stora lass
Att glasskategorin växer totalt sett är ett mål för Triumf Glass som nu rullat ut sina boxar på samtliga Ö&B i landet.
Triumf Glass har nu börjat rulla ut sina boxar i samtliga Ö&B i Sverige, totalt 95 butiker. - Det är både smart och roligt och ett viktigt led i vår ambition att driva hela glasskategorin framåt, säger Magnus Helmersson på Triumf Glass.
Med ”smart” menar han att det handlar mera om öka intresset för att äta glass, än att den ena leverantören ska konkurrera ut den andra. Även om det så klart är kul och en fjäder i hatten att få förtroende från nya kunder.
Magnus bedömer att varje Ö&B-varuhus i snitt säjer glass för mellan 60 och 65 000 kronor per år. I det nya avtalet innehåller boxarna 18 artiklar utvalda efter rankinglista.
- Det är en perfekt start för styckesakssäsongen. Vi har även ett nytt samarbete med Rusta där vi förra veckan rullade ut ett test som ska pågå på 12 varuhus under detta år. Här ska vi tillsammans med det större glassbolaget driva hela kategorin inom kedjan och det känns jättekul.
Annars har säsongen inom convenience börjat bra, berättar Magnus Helmersson.
- Vi växer ordentligt på bensinkedjorna och även hos vår nya kund, Reitan Convenience. Det känns som att ”det fria alternativet” uppskattas och ger en skjuts i försäljningen för våra kunder.
Av årets styckesaksnyheter på Triumf Glass sticker Serien Farbror Arnes och Nick’s Strawberry White ut.
- Serien Farbror Arnes, alltid gräddglass i unika smaker, är en riktig succé och vi är mycket stolta över årets nyhet Brynt Smör och dess designutförande, säger Magnus Helmersson.
Text: Gunilla Pihlblad
Foton från Triumf Glass