Skip to main content

Smoothies har etablerats som mellanmål i Sverige

aa00f014ce235597 800x800ar

 

Enligt en konsumentundersökning* som Fazer låtit göra så uppskattar konsumenter smoothies framför allt som mellanmål. Viktiga drivkrafter vid val av smoothies är god smak, smakvarianter, naturliga ingredienser och inget tillsatt socker. 

I Sverige uppger 56 procent av respondenterna i en undersökning som Fazer låtit göra att man uppskattar smoothies framför allt som mellanmål. 

- Hälsans megatrend återspeglas i konsumenternas önskemål i vår undersökning. Undersökningen visar att fyra av fem anser smoothies vara ett hälsosamt mellanmålsalternativ och där viktiga drivkrafter vid val av smoothies är god smak, naturliga ingredienser och inget tillsatt socker. Våra färgglada Froosh smoothies hyllar frukt- och grönt med endast naturliga ingredienser och erbjuder ett gott mellanmål att avnjuta på språng eller i hemmet, säger Julia Weijola, Senior Marketing Manager Fazer.

För att fira sommaren klär Froosh sina traditionella smoothies i en glad och fräsch sommardräkt Mango & Orange, Passion fruit & Peach, Pineapple, Banana & Coconut samt Blueberry & Raspberry. Produkterna är förpackade i 250 milliliters glasflaskor och sommarlooken kommer i begränsad upplaga.

Alla smoothies från Froosh är gjorda av enbart naturliga ingredienser och innehåller inget tillsatt socker eller andra tillsatser.

*Cambri, Froosh Usage & attitude study, juli 2021, N=800 (Finland, Sverige, Norge, Danmark, 200 respondenter i respektive land)