Skip to main content

Bli inspirerad genom ClearOn igen

unknown

Den 15 september har du möjlighet att få delta i ClearOns stora inspirationsträff på Berns.

 

Efter tre år är det äntligen dags för ClearOn att anordna ett fysiskt kundevent igen. De här arrangemangen har med rätta varit populära och välbesökta och nu hoppas man att branschaktörer fyller lokalen på Berns i Stockholm igen.

ClearEvent som man kallar det, går av stapeln den 15 september och inleds med frukost som serveras från 08.30. Alla som verkar inom convenience-branschen är välkomna.

Syftet är att inspirera genom att föra ut kunskap samtidigt som man träffar kollegerna i branschen.  I det förstnämnda handlar det om digitala kampanjer som engagerar och aktiverar shoppern till köp i butik på ett varumärkesbyggande sätt. Genom ClearOns digitala tjänster samlas dessutom värdefull kunddata in för vidare bearbetning. Findus berättar om sin lyckade Smart Ads-kampanj där man nådde fina resultat genom riktad och träffsäker kupongannonsering i sociala medier. 

- Äntligen får vi träffa våra kunder fysiskt igen efter en lång ofrivillig paus. Vi märker att det finns ett stort allmänintresse i branschen för ClearEvent som vi byggt upp under flera års tid och det känns därför extra roligt att få bjuda kunderna på ett så starkt innehåll som vi har i år, säger Petri Keränen, försäljningschef på ClearOn och berättar lite om innehållet denna förmiddag.

- Dels fördjupar vi oss i senaste nytt från våra tjänster tillsammans med två inspirerande kundcase från verkligheten, Pågen och Findus.

Man bjuder också på presentationer från två färska undersökningar. Retail Academics Sanningens Ögonblick 2.0 Online sompresenterades på DLF:s årsmöte i juni. Nu får även vi inom convenience ta del av resultatet.

 

petri

Petri Keränen är försäljningschef på ClearOn.

 

Vidare är det NielsenIQ-undersökningen som faktiskt har världspremiär på själva eventet och därför är unik och färsk. 

- Man har gjort en djupdykning i hur kampanjvolymerna har ändrats till följd av prisökningarna på marknaden. Undersökningen kommer att ge en förståelse för hur man kan hämta hem volymer via kampanjer och hur detta skiljer sig mellan olika kategorier, säger Petri Keränen och påpekar att vi ju tyvärr lever i en tid då prishöjningar och inflation oroar och påverkar.

- Därför passar det givetvis bra med en rykande färsk undersökning i ämnet. Kombineras insikterna med ClearOns unika kampanjtjänster, ger det intressanta verktyg att använda för att öka försäljningen i butik.

Det är årets viktigaste event för ClearOn som kommer att vara på plats med god bemanning för att ge rådgivning och inspiration i hur man ska lyckas med höstens och vinters kampanjer. Det finns ett fåtal platser kvar fortfarande så för dem som inte anmält sig ännu, är det bäst att skynda på.

Anmäl ditt intresse omgående till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Text: Gunilla Pihlblad

Bilder från ClearOn