Pizzan håller greppet om nyårsdagen
Foodora når idag över 90 procent av alla svenskar och har tillgång till mängder av data som snabbt kan visa på trender och vilka varor eller produkter som växer i popularitet. På nyårsdagen räknade man med att det skulle säljas 4 pizzor i sekunden.
Förra året såldes två pizzor i sekunden på nyårsdagen, en siffra som Foodora tippade på skulles dubbleras i år. De fem populäraste pizzorna som svenskarna väljer är: Kebabpizza, Vesuvio, Hawaii, Capricciosa och Margherita.
- Svenskarnas behov av snabba hemleveranser ökar, en trend som vi ser i hela landet. Därför känns det extra roligt att vi kan svara upp mot det behovet även på nyårsdagen, säger Hans Skruvfors och fortsätter;
- 2020 sålde vi en pizza i sekunden den 1 januari, året därefter två stycken i sekunden, i år kommer det blir fyra stycken enligt vår prognos. Vårt hjärta i bolaget är snabb leverans, det kan vi väldigt bra och vår solida infrastruktur klarar att växla upp och mer därtill även på den internationella pizzadagen, avslutar Hans Skruvfors, vd och koncernchef foodora.