Årets händelse för alla korvälskare
Den 10 – 12 mars är det dags för Korvfestivalen på Münchenbryggeriet i Stockholm. Korvfestivalen är den självklara mötesplatsen för alla som älskar korv. I år har festivalen rekordmånga utställare och för första gången någonsin ställer tre av Atrias starka varumärken ut: Lithells, Lönneberga och Sibylla.
- Det här är ett jättebra tillfälle för oss att visa alla korvälskare en del av vår portfölj och få direkt respons på produkterna. Vi kommer både bjuda på nyheter som lanseras vecka 11 och gedigna klassiker som visar på vårt traditionella korvhantverk. Besökarna kommer även kunna köpa med sig en middagskasse med några utvalda Lithells- och Lönnebergakorvar till ett förmånligt pris, säger Lisa Tagesson, Marketing Director Retail.
Sibylla kommer stå tillsammans med sin nära samarbetspartner OKQ8, som senast de deltog tillsammans i Göteborg fick utmärkelsen festivalens bästa korv med korven Cheesy Cheese.
- Vi kan lova ostiga smakprov även på denna festival, bland annat nyheten Soltorkad Tomat & Mozzarella. Våra tidigare deltaganden har varit en stor succé vilket gör att Korvfestivalen känns som en självklar plats för Sibylla, säger Rebecca Stark Nässlin, Product & Digital Media Manager, Atria Concept.
Korvfestivalen anordnas tillsammans med Korvakademin och flera samarbetspartners, varav den senaste är ICA. Årets festival blir den åttonde upplagan i Stockholm. Fredagen den 10e mars välkomnas branschen för att göra en trendspaning och eventuella affärer med utställare.
På Korvfestivalen hittar du som besökare ett unikt utbud av korv och passande korvtillbehör med mera. På Korvfestivalens hemsida publiceras löpande mer information inför eventet.
Bilder: Korvfestivalen