Skip to main content

Pressbyrån firar in våren med halva priset på glass

fjjkyzwlyppzvnuv9koe_kopia.jpg

 

På måndag är det dags för Pressbyråns högst efterlängtade glassfest, där all glass från GB Glace säljs för halva priset i alla Pressbyrån-butiker runtom i landet. Precis som tidigare år pågår kampanjen i tre veckor, start måndagen den 17 april. I år är det dessutom möjligt att köpa hela kartonger till halva priset via Uber Eats.

Nu kommer våren och med den Pressbyråns årliga glassfest. För elfte året i rad arrangerar Pressbyrån ihop med GB Glace en unik kampanj med halva priset på all styckglass. Ett ypperligt tillfälle för kunderna att testa årets nyheter. Nytt för i år att man kan köpa hela kartonger från de butiker som är anslutna till Uber Eats. 

- Efter vad som har känts som en extra lång vinter är det fantastiskt att kunna erbjuda våra kunder det bästa vårtecknet i form av halva priset på glass i alla våra butiker! Vi är också otroligt glada över det fortsatt grymma samarbetet med GB - där vi i år bokstavligen kommer kunna erbjuda våra kunder glass i stora lass genom Uber Eats, säger Marie Wedin, Kommersiell direktör på Reitan Convenience i Sverige.

Intresset för Pressbyråns glasskampanj är stort och lockar varje år många kunder till butikerna. Förra året köpte varannan kund en glass under glasskampanjen och på Pressbyrån i Strömstad köpte varje kund i snitt 7,9 glassar under samma period. Även bland franchisetagarna och butikssäljarna är engagemanget stort och flera butiker har till och med laddat upp med fler frysar och extra glatt humör.

- Glassfesten på Pressbyrån erbjuder alla möjligheter att prova säsongens glassnyheter samtidigt som kampanjen går hand i hand med vårt syfte; glass, glädje och gemenskap. Samarbetet med Pressbyrån har blivit en efterlängtad start på glassommaren som vi hoppas ska uppfylla konsumenternas förväntningar, säger Victoria Gelmanovska, nordisk marknadschef för GB Glace.

- Nu när glassvädret äntligen är här är vi stolta över att för första gången vara en del av Pressbyråns traditionsenliga glasskampanj. I år kan vi nämligen erbjuda glassugna Pressbyrån-kunder möjligheten att enkelt få kartonger av glass hemlevererade inom 30 minuter, att avnjutas hemma på balkongen eller i trädgården, säger Fredric Dahlblom, tf. Sverigechef för Uber Eats.

Kampanjen pågår från den 17/4 till den 7/5. Beställningar via Uber Eats kan göras från de cirka 100 butiker runtom i landet som är anslutna till tjänsten.

Källa och bild: Reitan Convenience i Sverige