Sibylla i nytt samarbete med Björn Borg och Dr Alban
Leo Borg, Björn Borg, Mattias Frisk och Dr Alban.
Björn och Leo Borg är tillbaka i en ny kampanj för Sibylla. Denna gång handlar det om en verklig sommarklassiker med både BBQ-sås, chips och annat somrigt. En riktig hit tror Borg. Eller, kanske rent av två, för nu får även den gamla sommarlåten ”Alla vi” från 1999 nytt liv.
- Skoj att skaka liv i den låten igen, även den är en riktig hit, säger Björn Borg.
Sommarlängtan kan manifesteras på många sätt. Som en maffig burgare med extra allt, likväl som med en härligt svängig låt med allsångsrefräng. Därför säkrar Sibylla nu den svenska sommaren med en ny härlig sommarburgare, en Sommarklassiker. Tennislegendaren Björn Borg som tillsammans med sonen Leo medverkar i lanseringen är nöjd:
- Sibyllas nya burgare är en härlig sommarklassiker. Riktigt god. BBQ-såsen och chipsen lyxar till det lite extra. Den är stabil (skratt!).
Ja, ”stabilt” är väl ordet, för här dyker även Dr Alban upp i reklamfilmen. Berätta!
- Jag tyckte att idén som Sibylla och Magnus på Vinter presenterade var riktigt rolig. Det känns bara kul att få bjuda på ett garv, att leka med minnet av Friends in Need och sommarlåten ”Alla vi”. Det kan vi bjuda på, tänker jag.
Det känns inte pinsamt då, som Leo antyder i reklamfilmen…
- Nej, nej. Det är bara kul att vi kan skaka liv i ”Alla vi” med Alban. Det är verkligen en sommarklassiker. Vi var väl egentligen före vår tid med den, idag är det ju en klockren EPA-dunk-hit utanför varje gatukök. Men vi fick inget stort mottagande av musikkritikerna minns jag då när den kom, så det är dags för revansch nu (skratt!).
Nej, Per Bjurman i Aftonbladet var inte nådig när det begav sig och kallade den ”en riktig spya till låt” och gav den ett minus.
- Så pass! Jo, jag minns att vi fick lite kritik som sagt, men vi tyckte bara att det var en härlig låt, och det tycker jag fortfarande. Vi var före vår tid helt enkelt. Tror tajmingen är perfekt nu.
Under inspelningen av reklamfilmen för Sibylla sammanstrålade Friends in need, till tre fjärde delar, på en strand utanför Stockholm. Björn Borg, Dr Alban och Mattias Frisk fanns på plats, bara Tomas Brolin som saknades.
- Ja, det var ett roligt projekt, en rolig idé. Och jag håller med Björn, det är en bra låt, så det var skoj att få vara med, säger Dr Alban
- När Alban berättade om att han och Björn skulle göra detta tänkte jag bara att jag måste se detta med egna ögon, skrattar Mattias Frisk
Sibyllas Sommarklassiker är en 150 grams hamburgare med ost, BBQ-sås och crunchiga BBQ-chips på toppen. OLW:s nyhet Grillled Glazed Ribs för att vara mer exakt. En blivande sommarklassiker, helt enkelt.
Sibyllas vd Jimi Metz är nöjd:
- Det känns fantastiskt kul att vi som det svenska originalet Sibylla, kan fortsätta samarbetet med tennislegendaren Björn Borg och hans son Leo. Extra kul också att Leo klättrar på världsrankingen i tennis också, och att vi fick med oss Dr Alban, ytterligare en legend. Tillsammans utmanar vi dom bästa, helt enkelt. Sedan är burgaren grymt god också. Det här ser med andra ord redan nu ut som en drömsommar.
Första kampanjen Sibylla gjorde med Björn Borg och Leo Borg lanserades september 2022. Den i sin tur lanserade Sibyllas första smashburgare, där köttet smashas på stekbordet. Sibylla var därmed först av de stora snabbmatskedjorna med att leverera burgare med den populära smash-tekniken. Smash är som bekant även ett ofta avgörande slag i tennis.
Källa och bilder: Nordic fast Food (Sibylla)