Glada vinnare på Reitans årliga leverantörsträff
Glada vinnare. Foto: Reitan Convenience Sverige
Varje år hålls Reitan Convenience i Sveriges årliga leverantörsträff där såväl samarbetspartner som produkter uppmärksammas för speciella insatser. Årets produkter blev Pepsi MAX och Loop Red Chili Melon.
Reitan Convenience Sveriges årliga leverantörsträff ägde rum den 29 september på Sergel HUB i Stockholm. På plats var medarbetare och leverantörer som tillsammans firade de samarbetspartner till RCS som under året utmärkt sig lite extra. Årets produkt på Pressbyrån blev Loop Red Chili Melon och för 7-Eleven utsågs drycken Pepsi MAX 50cl.
- Det känns fantastiskt att samla alla våra leverantörer under ett och samma tak och fira våra framgångar ihop med dem. Som bolag vill vi leda vägen mot framtidens convenience och en viktig del i det är att göra det i samarbete med våra leverantörer. Därför är det extra kul att få utse årets produkter som hjälper oss med denna förflyttning, säger Marie Wedin, Kommersiell direktör på Reitan Convenience Sverige.
Utöver årets produkter delade RCS även ut utmärkelsen Årets KAM (Key Account Manager). I år gick utmärkelsen till Sebastian Holtmar från Lantmännen Unibake för hans driv och engagemang som har varit avgörande faktorer för RCS framgång inom kategorin fika. Priset för Årets Samarbetspartner blev Nitton93. Vinsten motiverades bland annat av ett framstående klimatarbete samt deras lyhörda och proaktiva problemlösningsförmåga.
Nominerade till Årets Leverantörer
Priset för Årets Leverantör delas ut vid vårkanten vid RCS årliga Riksmöte och under leverantörsträffen offentliggjordes de nominerade för utmärkelsen. De nominerade för Pressbyrån är Cloetta, British American Tobacco och Clean Drink och för 7-Eleven är de nominerade Rscued, Peas of Heaven och Lantmännen Unibake.
Källa: Reitan Convenience Sverige
Årets produkt på 7-Eleven. Bild: Carlsberg