McDonald’s lanserar nytt koncept - CosMc’s
McDonald's USA testar ett nytt koncept i litet format, kallat CosMc's. Enligt ett pressmeddelande från företaget så "blandar man CosMc's helt nya, utomjordiska dryckeskreationer med ett litet utbud av mat, inklusive några få utvalda McDonald's-favoriter."
Det nya konceptet är uppkallat efter McDonald's orange utomjordiska maskot som funnits med i tidigare annonskampanjer. Lanseringen är McDonald's första nya restaurangkoncept i USA på 60 år, skriver Wall Street Journal.
Morgan Flatley, McDonald's globala marknadschef, säger att konceptet gör det möjligt för företaget att ta sig in på marknader där man tidigare inte varit så konkurrenskraftiga, som till exempel olika specialdrycker och kaffe.
- Vi visste att vi behövde en idé med global attraktionskraft och med potential att ge stark avkastning, säger Flatley.
McDonald's säger att de nya dryckerna kommer att vara flera special-lemonader, teer, olika blandade drycker och kallt kaffe. Och kunderna kommer att ha tillvalsalternativ som smaksatt sirap eller energi- och C-vitaminshots.
Enligt Wall Street Journal kommer den första CosMc’s att ha fyra drive-thru-filer, ingen matsal och ett mindre format än den traditionella McDonald's. Den är utformad utifrån vad McDonald’s, och andra restaurangkedjor, menar är konsumenternas växande intresse för hämtmatsbeställningar.
Källa: NACS
Bilder: MacDonalds USA