Foodora skapar kollektion för semmeldagen
Q-handelsbolaget gör en återkomst till modescenen med lanseringen av en andra klädkollektion. Efter den tidigare kollektionen, där kläder skapades särskilt för de kvinnliga cykelbuden, tar bolaget nu initiativet att själva utforma en unik kollektion.
Kollektionen kommer att finnas tillgänglig för försäljning till allmänheten från och med 29 januari till 18 februari eller så länge lagret räcker.
Den första kollektion uppskattades för sin funktionalitet för de kvinnliga cykelbuden. Nu utvidgar Foodora sitt modeengagemang genom att själva skapa en kollektion för att fira semmeldagen men samtidigt hylla det breda utbudet av semlor som finns tillgängliga på handelsplattformen runt om i landet.
- Vi är entusiastiska över att presentera vår andra kollektion, denna gång med fokus på att fira semmeldagen. Att skapa kläder är ett sätt för oss att uttrycka vår passion för mat och kreativitet. Vi ser fram emot att erbjuda våra kunder en unik kollektion som kompletterar vår Foodora market-upplevelse, säger Sofia Gunnmo, q-handelschef.
Kollektionen kommer att inkludera olika plagg och accessoarer som fångar essensen av semmeldagen. Den kommer att finnas tillgänglig för köp i Foodoras alla egna butiker under en begränsad tid.
Källa och bilder: Foodora