7-Eleven firar 60 år med Coffee To-Go
7-Eleven (USA) har nått en viktig milstolpe. För 60 år sedan blev kedjan ”upphovsman” till idén att sälja nybryggt kaffe i to-go-koppar. Kunder bjuds nu in att delta i ett årslångt firande av allt som har med kaffe att göra. Bland annat lanseras en ny kampanj, en ny koppdesign samt exklusiva kaffeblandningar.
År 1964 började 7-Eleven sälja ”kaffe per kopp” till sina kunder. Det kom att revolutionera inte bara det egna varumärket, utan också hela kaffeindustrin.
- Sedan introduktionen av vår ikoniska to-go-kaffekopp för sex decennier sedan har 7-Eleven försett kunderna med nybryggt kaffe dygnet runt, säger Dennis Phelps, senior vice president, merchandising.
- När vi firar detta jubileum vill vi rikta vår hjärtliga tacksamhet till våra lojala kaffekunder som har gjort oss till en del av sin dagliga rutin under alla dessa år, liksom baristorna som ger oss bränsle dagligen. Vi ser fram emot att fortsätta betjäna våra kunder och samhällen i många år framöver, avslutar Phelps.
Källa och bild: Nacs Daily