De vill driva kategorin energidrycker framåt
Efterfrågan är stark på energidryck och den totala marknaden växer i exceptionell fart. Celsius fortsätter hålla en hög fart och tar stora kliv för att driva energidrycks-kategorin framåt, speciellt inom convenience-branschen. Nu lanseras också en ny smak - tropiska Jungle Vibe.
Företaget ökar sin försäljning med 67,4 procent mot föregående år* och är därmed en stor faktor till kategorins starka utveckling. Celsius menar att deras nyhetslanseringar är uppskattade bland konsumenter och inte minst bland målgruppen som konstant söker nya smaker och upplevelser. Nyhetslanseringar driver Celsius konsumenter till convenience-butiken för att prova den senaste smaken, vilket driver ökat värde och försäljning inom convenience-handeln.
Nu lanseras Jungle Vibe, en upplevelse av tropiska smaker som kommer ingå i företagets ordinarie sortiment. Enligt Celsius så kommer Jungle Vibe att fylla en viktig funktion inom kategorin och den somriga smaken fyller ett gap i marknaden som idag efterfrågar en tropisk profil.
*Nielsen IQ Discovery MAT 24e Mars-2024
Källa och bild: Celsius