Philip Morris i Sverige blir Swedish Match
Nu integreras Swedish Match och Philip Morris i Sverige under varumärket Swedish Match. Det här är ett betydande steg i den integration som pågått sedan det amerikanska tobaksbolaget Philip Morris International 2022 förvärvade Swedish Match med en bred portfölj av av snus och nikotinportioner.
Redan den 1 januari 2024 utsågs Anna Hällöv till ny chef för den kommersiella organisationen Philip Morris Sverige och Swedish Match och från och med 1 september kommer de båda organisationerna vara helt integrerade under det gemensamma namnet Swedish Match.
Som Sverigechef rapporterar Anna Hällöv till Anette Rosengren som är nordisk koncernchef. Båda har en bred och lång erfarenhet från fast moving consumer goods.
Anna Hällöv
- Valet att fortsätta den kommersiella verksamheten under varumärket Swedish Match är en naturlig del av vår resa framåt, där vi fortsätter att bygga vidare på Swedish Match starka traditioner samtidigt som vi intensifierar vårt arbete med att erbjuda vuxna rökare fler rökfria alternativ, säger Anette Rosengren som är nordisk koncernchef för Swedish Match.
- Tillsammans med en bred portfölj av rökfria produkter får vi ännu större möjligheter att konkurrera på en marknad i snabb förändring, samtidigt som det påskyndar vårt gemensamma arbeta för en rökfri framtid, säger Anna Hällöv som är Sverigechef för Swedish Match.
Swedish Match i Sverige får en bred portfölj av rökfria produkter med snus, nikotinportioner samt uppvärmd tobak. Portföljen innehåller starka varumärken som General, Göteborgs Rape, Zyn, IQOS och spelar en viktig roll i Philip Morris globala strategi att minska och helt fasa ut rökningen över hela världen.
Källa och bilder: Swedish Match/Philip Morris