Skip to main content

Dynamisk mässa i Göteborg

untitled_design_-_2024-09-20t141437.719.png_kopia.jpg

 

Efter två dagar på FFCR Göteborg kan man sammanfatta mässan med ett ord: dynamisk! Stämningen var god med många möten och nya samarbeten som skapades på mässgolvet.

Med närmare 150 utställare på plats uppskattade de närmare 3000 besökarna variationen av utställare på mässan och smakproverna som erbjöds.

- Vi är glada över responsen på årets mässa! Hälften av alla utställare har redan bokat sin monter till nästa FFCR-mässa i Göteborg 2026, säger Victoria Widell Ahlberg, projektledare för FFCR Sverige. 

I montrarna kunde man se tydliga trender som fortsatt tillväxt för vegetariska och alternativa proteiner, energieffektiva lösningar och miljövänliga förpackningar. 

Som följd av en satsning från FFCR-teamet fanns det en stor mängd lokala utställare på plats, något som lockade många besökare!

- Det som skiljer årets mässa från tidigare är fokuset på västra Sverige. Man fick verkligen en känsla av vad Västsveriges matscen har att erbjuda, säger Victoria Widell Ahlberg. 

Mässans Live-kök, Swedish Plate, presenterade några av landets välkända kockar och branschexperter, under ledning av tv-profilen Lisa Lemke. Här fick besökarna inspiration och unika recept utifrån hållbara och närproducerade råvaror. Profilerna på plats var bland andra Frida Ronge, Thomas Sjögren, Desirée Jaks, Richard Waje och Johan Backéus. 

Efter att ha samlat HORECA-branschen under ett tak i Göteborg ser FFCR-teamet fram emot att välkomna branschen återigen på mässgolvet i Stockholm den 29–30 januari 2025! 

Källa och bild: Easyfairs

 

img_5983.jpg

Anders Forssten och Charlie Olave. Foto: Maria Mannebratt

 

Ett exempel från alla fantastiska montrar: Leo´s Fruit Sticks. Produkten kommer ursprungligen kommer från Danmark. Den har snabbt fått uppmärksamhet även här hemma, mycket tack vare partnerskapet med Leos - ett välkänt lekland. Leo´s Fruit Sticks innehåller 97 procent frukt, är veganska, glutenfria och inget tillsatt socker. Samarbetet har stärkt varumärket och positionerat Leo´s Fruit Sticks som ett naturligt och hälsosamt snacks för barn, säger killarna i montern.