Nya lanseringar och tillväxt hos Celsius
Celsius fortsätter hålla en hög fart och tar stora kliv för att driva energidryckskategorin framåt, särskilt inom convenience-sektorn. Efter att ha blivit utsedd till Årets Leverantör på Conveniencegalan, fortsätter Celsius med flera produktlanseringar. Under sommaren introducerades Cosmic Vibe, och denna vecka är det dags för ännu en ny smak – Green Apple Cherry – som lanseras exklusivt hos Circle K.
Celsius lanserades framgångsrikt i Sverige 2009 och har sedan dess varit en drivande kraft i att förvandla kategorin för funktionella drycker och energidrycker. Efterfrågan på energidryck fortsätter att vara stark, och bara under 2024 har Celsius vuxit med över 75 procent inom convenience-sektorn.
Förlanseringarna har visat sig vara en framgångsrik strategi för att bygga uppmärksamhet och engagemang kring nya produkter. Den lyckade lanseringen av Cosmic Vibe hos Reitan i Pressbyrån och 7-Eleven under sommaren är ett exempel på detta, och nu hoppas Celsius på liknande framgång med Green Apple Cherry hos Circle K.
– Trots hårdare konkurrens inom convenience, särskilt med aggressiva prissättningar från andra aktörer, har vi behållit vår starka position genom att lansera innovativa produkter som konsumenterna älskar. Vi ser fram emot att följa upp succén med Cosmic Vibe genom att lansera Green Apple Cherry, säger Alex Darvishnejad, Sales Director på Celsius.
Green Apple Cherry förlanseras hos Circle K.
Den 5 september gick den allra första Conveniencegalan av stapeln i Stockholm, där Celsius mottog utmärkelsen för Årets Leverantör.
– Vi är enormt stolta över utmärkelsen som Årets Leverantör. Det är ett kvitto på vårt nära samarbete med återförsäljare och vårt engagemang för att leverera produkter som konsumenterna verkligen vill ha, säger Drenusha Makolli, Key Account Manager på Celsius.
Text: Ann Hedlund
Foto: Celsius
Celsius utsågs till Årets leverantör på Conveniencegalan i september. Foto: Mikael Gustavsen