Skip to main content

Convenience-butik fick fler kunder med musik och frågesport

story-4.png

 

Tennessean Travel Stop i Cornersville i amerikanska Tennessee hade redan god mat att erbjuda sin kunder, men de bestämde sig för att olika inslag av lite mer ”skoj” skulle kunna locka fler. Convenience-butiken har nu blivit ett destinationsmål med musik, dans och frågesportkväll. 

- Om man tänker på en typisk convenience-butik så är det ganska snabba kundbesök, in och ut. Vi vill vara en plats som folk vill stanna längre på, säger ansvarig chef Tara Polk.

Tennessean har funnits sedan 1972. Företagets ägare Gregory Sachs köpte det 2017 och anställde Tara Polk. Hon berättar att Gregory såg potential och älskade både maten och atmosfären. OchTennessean har den bästa köttfärslimpan i världen menar Tara. Och kunderna ger henne rätt.

- Vi är kända för vår köttfärslimpa. Jag har ätit köttfärslimpa på andra ställen och vår är den bästa. Jag älskar det så mycket att jag gör samma köttfärslimpa hemma.

- Det är inte bara min åsikt. Kunderna älskar det. Det är det enda vi har på vår buffé varje dag. Vi bytte ut den en gång och kunderna blev vansinniga, säger Tara. 

Kunderna uppskattade redan den hemlagade maten hos Tennessean som på menyn bland annat har - förutom köttfärslimpa - kyckling, pulled pork och revbenspjäll. Att också lägga till levande musik och frågesportkvällar har varit ett lyckat drag som bidragit till att ändra butiken från att vara mer av ett depåstopp till att istället bli ett destinationsmål.

Text: Ann Hedlund

Källa och bild: NACS Daily