Skip to main content

Triumf Glass presenterar ny logga

skarmavbild_2025-01-22_kl._13.04.08.png_kopia.jpg

 

Triumf Glass presenterar en ny logga och uppdaterade grafiska manér. Med rötterna kvar i sin historia så moderniseras uttrycket när man samtidigt också vill spegla både nutid och framtid.

Triumf Glass skriver att deras affärsidé är enkel, man vill sprida glassglädje, och affärsidén har varit den samma i snart 80 år. Nu har man grävt i arkiven och strävat efter att hedra Triumf Glass ursprung, samtidigt som det visuella uttrycket förnyas. 

- Den nya loggan är en balans mellan tradition, innovation och lekfullhet – en hyllning till det företag vår familj byggt upp under 3 generationer och en satsning för framtiden för Triumf Glass, säger Felix Müntzing, Kommersiell Chef.

Den nya loggan behåller den ikoniska orangea plattan, men den är nu renare och enklare i sin utformning. Inspirerad av loggan som den såg 1973. Den blå färgen har redan en självklar plats i Triumf Glass färgpalett och den bygger man nu vidare på. Solens skuggor och kontraster har även inspirerat i utformningen av logotypen och bildspråket.

- Vi ser fram emot att visa Sverige vår nya logga i samband med att vi nu startar glassåret 2025. Loggan lanseras med flera roliga nyheter för året, där vi på Triumf Glass-vis blandar lekfullhet, innovation och tradition i våra smaker och koncept. Jag garanterar att 2025 kommer bjuda på mycket glassglädje, Moa Frisk, Marknadschef.

Källa och bild: Triumf Glass