Carlsberg Sverige lanserar Gatorade
Carlsberg Sverige breddar nu dryckesportföljen genom ett utökat samarbete med PepsiCo och tar över distributionen av sportdrycken Gatorade.
– Det här är ett viktigt tillskott till vår portfölj. Gatorade är världens ledande aktör inom sportdryck och ger oss möjligheter att växa och utveckla sportdrycksegmentet. Vi ser fram emot att vara med och utveckla ett så välrenommerat varumärke tillsammans med våra kunder och fortsätta stärka Gatorades framfart även i Sverige, säger Peter Hammarstedt, vd Carlsberg Sverige.
Gatorade utvecklades ursprungligen 1965 av forskare vid University of Florida för att stötta idrottares behov av återhämtning och vätskebalans under fysisk aktivitet. Den svenska lanseringen omfattar just nu fyra varianter:
- Gatorade Cool Blue, sportdryck
- Gatorade Lemon, sportdryck
- Gatorade Fruit Punch, Zero
- Gatorade Orange, Zero
Alla smaker lanseras i 50 cl PET-flaska med säljstart den 7 april.
Utöver dagligvaruhandeln lanseras Gatorade även inom convenience hos OKQ8, Circle K, Gulf, Frendo och Direkten.
Källa och bild: Carlsberg Sverige