Fina priser utdelade på Direktenträffen
Årets Direkten blev Direkten Sunne.
Nyligen var det Direktenträff i Göteborg. Ett mycket välbesökt event av både butiker och leverantörer, och där flera prestigefyllda priser delades ut. Vad sägas om Årets Direkten, Årets butikslyft, Årets etablering, Årets sociala medier och Årets leverantör.
Årets Direkten - Direkten Sunne
Motivering: "Årets Direkten är en butik med stark lokal förankring och långt medlemskap i Direkten. Med en driven handlare och engagerad personal skapas magi för kunderna varje dag – såväl i butiken som på sociala medier. Genom ett nära samarbete med leverantörer och en aktiv satsning på både centrala och lokala kampanjer stiger försäljningsutvecklingen som röken från en nybryggd kopp kaffe. Stoltheten som genomsyrar verksamheten gör butiken till en sann ambassadör för Direkten".
Möt vinnarna i en separat artikel i denna tidning.
Dubbla vinnare.
Årets butikslyft - också det priset vann Direkten Sunne
Motivering: "Årets Butikslyft går till en butik, som med känsla för detaljer och stor omtanke om sina lokala kunder har genomgått ett imponerande butikslyft. Genom att ta in ett nytt segment i en redan välsorterad butik har man inte bara stärkt sin position för framtiden, utan också öppnat dörrarna för nya kunder. Med sin fantastiska personal och service i världsklass är butiken redo att sprida magi i många år framöver".
Direkten Bromma.
Årets etablering - Direkten Bromma sjukhus
Motivering: "Den här butiken har på ett imponerande sätt lyckats skapa en helhet som verkligen gör avtryck. Med en stark närvaro i området har butiken blivit en självklar del av både besökares och invånares vardag. Kunderna välkomnas av butikens genomtänkta inredning och varma atmosfär. Personalen utmärker sig genom sitt utomordentliga kundbemötande och visar dessutom med stolthet att man tillhör kedjan Direkten. Etableringen av butiken har präglats av samarbete, mod och ett enastående engagemang – en prestation väl värd att hyllas!"
Direkten Entré
Årets sociala medier - Direkten Entré
Motivering: "Den här butiken lägger tätt och regelbundet ut inlägg på Facebook, Instagram och Tiktok. Här vågar man vara personlig och visa upp sin unika ställning som fikamästare. Det är inte bara de uppenbara temadagarna med kanelbullar och semlor som uppmärksammas, även chokladbollens och morotskakans dag, samt butikens egen födelsedag lyfts upp med fina bilder. I övrigt varvas produktnyheter och erbjudanden med tävlingar och glad personal. Med sina imponerande 3 851 följare har butiken stora möjligheter att fortsätta nå ut med smaskigt innehåll som lockar kunder till butiken".
Nöjd leverantör.
Årets leverantör - Unilever/GB Glace
Motivering: "Det här är ett företag som sprider både glädje och gemenskap. Med en smak för var och en har de blivit en stor sommar- favorit hos många. Särskilt glädjande var vårt samarbete i kampanjen Glassmustaschen. Under november månad skänkte vi pengar till Prostatacancerförbundet för varje såld glass – och det såldes glassar! Vem trodde att sådan säsongsfavorit också kunde smaka under vintermånaderna? Det visar att glädje inte har någon årstid, och den här kampanjen är här för att stanna! Vi på Direkten är stolta över att samarbeta med ett företag som inte bara har hjärtat på rätt ställe i sin logotyp, utan också i sina handlingar. Tillsammans kan vi fortsätta sprida glädje till många människor".