Nestlé och Kit Kat lanserar chokladkakor
Med en exklusiv förlansering hos Circle K lanserar KitKat nu en helt ny serie chokladkakor. Det nya formatet är ett viktigt tillskott för varumärket, som i årtionden varit synonymt med impulsiv snacking. Med den nya satsningen går KitKat in i det största choklad-segmentet.
- Vi är verkligen glada över att kunna erbjuda KitKat i fler format för att möta olika konsumentbehov. De nya chokladkakorna är en viktig satsning för oss, och vi är övertygade om att de kommer bli en favorit hos både befintliga KitKat-fans och nya konsumenter, säger Cecilia Sannig, Head of Marketing för konfektyr på Nestlé Nordic.
I Sverige sker en exklusiv förlansering av KitKats chokladkakor hos Circle K-butiker runt om i landet under vecka 20. Under sommaren kommer chokladkakorna endast att finnas hos Circle K, vilket ger konsumenterna en unik möjlighet att vara först med att prova produkterna:
- Vi är otroligt glada att Nestlé valt att gå med oss inför denna lansering, det ska bli väldigt roligt att se hur dessa tas emot av våra kunder, säger Ella Elgered, Category Manager på Circle K.
KitKat har sedan 1935 varit en favorit för många chokladälskare världen över, med sin ikoniska slogan ”Have a break, have a KitKat” som sedan 1958 stöttat varumärkets DNA. De nya KitKat-chokladkakorna skiljer sig från de klassiska KitKat-bars genom krämiga fyllningar och marmorerad choklad.
Produkterna lanseras i tre varianter:
- Double Chocolate – en extra intensiv chokladupplevelse
- Hazelnut – krämig hasselnötsfyllning
- Salted Caramel – den perfekta kombinationen av söt och salt karamell
KitKats chokladkakor finns exklusivt hos Circle K från vecka 20.
Källa och bilder: Nestlé