Skip to main content

Celsius lanserar ny smak

playa_vibe_1x1-2.jpgplaya_vibe_1x1-7.jpg

 

Denna veckan är det dags för en lansering med sommarfeeling hos Celsius. En ny smak ser dagens ljus – Limited Edition Celsius Playa Vibe. Med smak av söt ananas och saftig kokosnöt blir den en variant av en somrig Piña Colada. En rad aktiviteter är planerade för conveniencebranschen i samband med lanseringen.

När Celsius lanserades i Sverige 2009 så bidrog varumärket stort till att förvandla kategorin funktionella drycker och energidrycker i Sverige. När det nu är dags för lansering av en ny smakkombination så stöttas den av  en marknadskampanj som inkluderar bland annat sociala medier, influencerssamarbeten, eventturné, Point Of Sales-material, köpt media samt eventytor till butik. 

 

cels0023_essentialvibes_sommar2025_final_front1.png

 

Självklart satsar man stort på convenience i samband med lanseringen. Det kommer ske aktiviteter främst påCircle K och OKQ8 i form av eventytor och för övriga butiker så finns Point Of Sales-material framtaget för kampanjen. Celsius har också skapat en exklusiv webbshop för just Celsius Playa Vibe, där konsumenter kan tävla om somriga kläder och accessoarer. Kampanjen kan nås via QR-koder, sociala medier och köpt media.

- På Celsius driver vi ständigt på för att skapa ännu starkare och mer kreativa aktiveringar. Vi tänker stort, testar nytt och ger allt för att nå ut till vår målgrupp på ett sätt som engagerar och skapar synlighet. Det har visat sig vara ett framgångsrikt recept för att driva trafik till kedjorna, vilket syns i den starka tillväxt Celsius har haft de senaste åren inom totalhandeln och inte minst inom servicehandeln, säger Alex Darvishnejad, Commercial Director Nordics. 

- På totalmarknaden växer kategorin energidrycker rullande 52 veckor +9,5 procent och jämförbara siffran för Celsius är +20,6 procent. Faktum är att Celsius ensamt står för en fjärdedel av totala värdetillväxten för kategorin.* Det är riktigt stort. Och för oss är det en självklarhet att även aktivera sommarens hetaste konsumentkampanj tillsammans med servicehandeln, med bland annat Circle K och OKQ8, avslutar Alex Darvishnejad.

 Text: Ann Hedlund

Bilder lånade av Celsius

*Källa: NIQ R52w/e 04/05/25.