Skip to main content

Foodora firar 10 år i Sverige

a662a7ba-3709-4652-b7c6-05ac846d4c19__dsc0727_3_1.jpg_17-10-2023-08-08-31.jpeg

 

I år firar Foodora 10-årsjubileum i Sverige. Sedan sin marknadsintroduktion 2015 har företaget spelat en stor roll i att omdefiniera sista-milen-leveranser över hela landet. Med över 100 miljoner måltider levererade har de bidragit till ett förändrat leveranslandskap.

Med över 16 miljoner levererade pizzor – och miljontals andra måltider som hamburgare, sushi och poké bowls – har Foodora blivit synonymt med bekvämlighet i det svenska leveranslandskapet.

Sedan 2015 har företaget utvecklats från en renodlad matleveransapp till en fullskalig q-handelsplattform som erbjuder allt från dagligvaror och blommor till hälso- och skönhetsprodukter, och har etablerat sig som en pionjär inom ultrasnabb logistik med tusentals anslutna bud.

– Det är ett stort privilegium att leda ett svenskt bolag som har skapat möjligheter, drivit innovation och fundamentalt förändrat hur människor lever och konsumerar. Jag är stolt över att få driva den utvecklingen vidare tillsammans med vårt fantastiska team, säger Suseem Jain, vd för Foodora Sverige.

När Foodora Sverige blickar framåt kommer företaget att fortsätta prioritera innovation, investeringar i hållbara leveranslösningar och att förbättra kundupplevelsen – för att göra vardagen enklare för människor i hela landet.

Källa och bild: Foodora