Reitan Convenience satsar på radikal innovation för hållbar tillväxt
Reitan Convenience lanserar ett helt nytt innovationsprogram som samlar några av företagets skarpaste hjärnor från sju länder och en internationell expertpanel. Målet är att lösa branschens mest komplexa utmaningar, inklusive hållbar tillväxt.
Med innovationsprogrammet Convenience Growth Camp (CGC) tar bolaget ett viktigt steg mot framtidens hållbara convenience. Sedan starten 1894 har Reitan Convenience utvecklats och omvandlats för att möta förändrade kundbehov och marknadsförhållanden. Idag står bolaget inför en ny utmaning: att kraftigt öka kundtrafiken och samtidigt adressera vår tids hållbarhetsutmaningar.
Programmet, som löper under ett år, syftar till att utveckla och testa banbrytande idéer som kan forma framtidens kundupplevelser och göra hållbarhet till en självklar del av convenience. Deltagarna kommer att samarbeta över nationsgränser för att skapa verkliga koncept, affärsmodeller, produkter och tjänster med potential att förändra både branschen och Reitan Convenience butiker.
- Vi står inför en fantastisk möjlighet att inte bara omdefiniera vad convenience innebär, utan att faktiskt leda vägen mot en mer hållbar framtid. Våra medarbetare är hjärtat i den här resan, och jag är otroligt stolt över den entreprenörsanda som driver oss framåt. Med Convenience Growth Camp skapar vi en plattform där några av våra mest kreativa hjärnor får chansen att tänka stort, utmana gamla sanningar och forma morgondagens kundupplevelser. Detta handlar dels om att lyfta innovation som en naturlig del av vårt arbete, dels om göra verklig skillnad - både för våra kunder och för planeten, säger Mariette Kristenson, Vd på Reitan Convenience.
För att säkerställa att de mest innovativa och hållbara idéerna får stöd och vägledning, har Reitan Convenience också samlat en Growth Panel med både interna och externa experter. Panelen spelar en avgörande roll i att utvärdera och guida projektens framsteg. Convenience Growth Camp kommer att fokusera på två centrala utmaningar:
- Radikal tillväxt och nya kundupplevelser – Hur kan vi utveckla nya erbjudanden, koncept eller tjänster som inte bara attraherar nya kundgrupper utan också skapar hållbar tillväxt?
- Hållbar konsumtion – Hur kan vi hjälpa våra kunder att göra mer hållbara val och förändra sina konsumtionsvanor för att minska sin klimatpåverkan?
Genom att ge deltagarna frihet att tänka stort och utmana status quo hoppas Reitan Convenience skapa lösningar som kan implementeras över hela verksamheten. Programmet ska göra innovation till en mer självklar del av företagets vardag, med Reitan Convenience starka entreprenörsanda och vilja till förnyelse som bas - i en värld som förändras snabbt och där kraven på omställning ökar.
Källa och bild: Reitan Convenience