Ny design för ICE mitt i rekordtillväxt
Iskaffe är en av de snabbast växande dryckestrenderna i Sverige. På bara ett år har Löfbergs försäljning av iskaffet ICE vuxit med cirka 30 procent. Nu lanseras en ny design som gör det ännu enklare för konsumenterna att hitta sin favorit.
Den nya designen innebär bland annat tydligare smakbeskrivningar och ett uttryck som blandar lekfullhet med en mer stilren känsla gör det lättare att välja rätt i farten.
- ICE är en dryck som redan fungerar riktigt bra. Vi har inte ändrat på innehållet, men vi vill göra det enklare att hitta sin smak. Designen förstärker det ICE står för, en god och enkel dryck som passar in i vardagen, säger Fredrik Nilsson, Sverigechef på Löfbergs.
Iskaffe har på kort tid tagit plats i många svenskars vardag. Idag uppger 15 procent att de druckit iskaffe den senaste månaden och bland unga vuxna i åldern 18 till 29 år är siffran hela 36 procent.
- Att fler väljer iskaffe speglar en tydlig förändring i dryckeskulturen. Konsumenterna efterfrågar produkter som är goda, enkla att ta med i farten och hållbara - och eftersom ICE också är Fairtrademärkt blir det ett självklart alternativ, säger Fredrik Nilsson.
Källa och bild: Kafferosteriet Löfbergs