Pressbyrån blev årets kedja!
Det stod mellan två jättar och en uppstickare och den ena jätten vann. Nämligen kedjan vars namn och varumärke ofta får symbolisera hela branschen. Vi säger grattis till Pressbyrån som kunde ha fått priset för ”lång och trogen tjänst” men som fick det för kombinationen av tillväxt, engagemang och ett enastående arbete med såväl nyhetslanseringar som marknadsföring.
Den andra ”jätten” var Circle K som kanske inte behöver någon närmare presentation och ”uppstickaren” 24Sju som startat över 100 obemannade butik på bara några år. Men ingen av dessa kunde riktigt nå upp till alla de argument som föll ut till Pressbyråns fördel.
Upp på scenen för att ta emot priset kom en ganska stor skara av både centralt arbetande inom kedjan och franchisetagare från olika butiker. Alla lika glada och alla lika delaktiga.
- Vi är otroligt stolta över det vi gör tillsammans med våra köpmän, sa regionchefen Ankie Winkvist Eriksson.
Vi återkommer i nästa nummer med lite mer detaljer om vinsten och framtiden för årets kedja och delger er här motiveringen såsom den nedtecknats på diplomet:
”Den här kedjan har genom åren anpassat och utvecklat sin verksamhet till dagens unika koncept. Här finns en kombination av stark affärstillväxt och ett djupt engagemang för såväl sociala frågor som hållbar innovation. Positionen som en del av svenskarnas vardag stärks av kreativ och effektiv marknadsföring. Man är dessutom genomgående i framkant med nyhetslanseringar där genomförandet i butik alltid är på topp. Trots lågkonjunkturen fortsatte man under 2024, tillsammans med sina franchisetagare, att överträffa marknaden.”
Text och foto: Gunilla Pihlblad