Skip to main content

Picadelis ikoniska skål förevigas i unik kampanj

skarmavbild_2025-09-17_kl._10.59.14.png

 

Picadelis välkända gröna salladsskålar får nu evigt liv utanför salladsbaren. I samarbete med keramikern Siri Jaffe lanseras en limiterad kollektion med handgjorda skålar.

Picadelis gröna salladsskål har blivit en symbol för hälsosam, tillgänglig och prisvärd snabbmat. Nu hyllar Picadeli sin ikoniska bowl och låter den ta plats i svenska hem – där den får pryda köksbänken, matsalsbordet och stå stolt i finhyllan i form av en limiterad kollektion handgjord keramik. 

För att hylla den ikoniska skålen lanserar Picadeli en exklusiv, handgjord keramikkollektion tillsammans med Göteborgskeramikern Siri Jaffe. Ett initiativ som går bortom traditionell produktkommunikation i sann Picadelianda, och flyttar salladsskålen in i design- och livsstilssfären. Varje skål är unik och omsorgsfullt handmålad, med motiv av populära grönsaker i salladsbaren.

De handgjorda skålarna kommer att finnas i limiterad upplaga i Picadelis webbshop, och tävlas ut i sociala medier. Som en del av kampanjen skickas även skålar ut till mat- och livsstilsprofiler, tillsammans med ett DIY-kit och en uppmaning om att väcka sin kreativitet till liv.

– Våra gröna salladsskålar känns igen av miljontals människor och är en symbol för vårt erbjudande om tillgänglig, hälsosam och inspirerande mat. Att föreviga vår ikoniska skål i keramik är ett sätt att lyfta fram skålen och inspirera till den kreativitet som genomsyrar oss, säger Frida Bresander, Marketing Manager på Picadeli.

Källa och bild: Picadeli