Burger King prisas som Sveriges starkaste snabbmatsvarumärke
Maria Finnerman, Head of Innovation, Jeff Jackett, Chief Marketing Officer, Linnea Vannesjö, Project Manager.
Burger King har tilldelats priset som starkaste varumärke i kategorin snabbmat vid årets Swedish Brand Award 2025. Priset baseras på en undersökning av Evimetrix, som mäter både kundnöjdhet och varumärkeskännedom och är en av de mest omfattande i Sverige.
- Vi är väldigt glada och tacksamma över att ha blivit utsedda till Sveriges starkaste varumärke i snabbmatskategorin. Det här är ett kvitto på det fantastiska arbete som våra team i restaurangerna runt om i Sverige gör varje dag för att leverera en förstklassig upplevelse till våra gäster. Det inspirerar oss att fortsätta utvecklas och erbjuda bra mat och en trevlig miljö, säger Jeff Jackett, Chief Marketing Officer för Burger King Scandinavia.
Burger King har under de senaste åren genomfört flera satsningar för att stärka sin position på marknaden. Bland dessa finns lanseringen av det nya Gourmet-konceptet, som suddar ut gränsen mellan snabbmat och gourmet. Med burgare som Gourmet Korean Gochujang, som kombinerar trendiga koreanska smaker med högkvalitativa råvaror, har Burger King lyckats möta gästernas efterfrågan på både smak och kvalitet.
– Vårt gourmetutbud är ett sätt att bjuda på nya och spännande smaker, samtidigt som vi håller fast vid det vi är bäst på – riktigt bra burgare. Vi vill visa att premiumburgare inte behöver vara exklusiva för fine dining-restauranger, säger Jeff Jackett.
Utöver nya produkter har Burger King investerat i att modernisera sina restauranger. Med ett nytt inredningskoncept och digitala lösningar har flera restauranger runt om i Sverige fått ett rejält lyft. Ett exempel är den ikoniska restaurangen på Gustav Adolfs Torg i Malmö, som nyligen renoverats för att erbjuda en modern och smidig upplevelse för gästerna.
Källa och bild: Burger King