Näst sista ordet går till ...
Bengt Hedlund, vd i Convenience Stores Sweden, får näst sista ordet den här gången. Det använder han till att informera om hur denna nya digitala tidning sprids ut i branschen-
- Vi har fått en större träffsäkerhet, säger han.
Tidigare köptes postadresser och en upplaga på 10 000 exemplar skickades ut med traditionell distribution. Läsarundersökningar genom åren har visat att drygt hälften läste tidningen – något som betraktas som en bra siffra när det gäller gratistidningar.
Nu är läget ett helt annat. Vi har samlat in drygt 6 000 e-postadresser så att vi idag hamnar direkt i inkorgen, inte bara hos våra butiker, utan även hos kedjornas och leverantörernas beslutsfattare. Säljkårer och andra fältarbetare får den också liksom samtliga nyvalda riksdagsledamöter.
Tack vare att den ges ut 24 gånger om året blir den också ett mer intressant verktyg för annonsörerna som kan agera snabbt när de vill berätta om nyheter och dessutom länka sina annonser till egna aktivitetssidor.
Förutom att det är lättare att läsa nyheterna när man har ett tillfälle vid sin telefon eller dator, så är miljöaspekten viktig. Här sparas det på sikt in en stor mängd papper samtidigt som vi inte är med och sprider avgaser.
Trevlig läsning! Hör gärna av er med synpunkter.
BENGT HEDLUND
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den., 08-505 970 31