Menigo stöttar landsbygden och erbjuder sina kunder kompetensutbildning

menigo artiklar 450


Flera av Menigos convenience-kunder hittas på Sveriges landsbygd. För att öka butikernas långsiktiga lönsamhet, i syfte att bidra till en levande landsbygd, investerar Menigo med stöd av Landsbygdsprogrammet via Tillväxtverket i en kompetensutbildning för sina handlare.

Utbildningen som Menigo erbjuder sina servicehandelskunder verksamma på landsbygden innehåller bland annat framgångsrik butiksplanering, optimering av sortiment och förståelse för prissättning. Syftet med utbildningsprogrammet är att stötta butikerna i deras arbete och optimera deras lönsamhet för att på så sätt bidra till en ökad livskraft.

- På Menigo arbetar vi för att skapa ett långsiktigt hållbart samhälle, därför känns det väldigt roligt att utveckla både våra handlare och deras butiker för att på så sätt bidra till att Sveriges landsbygd stärks, berättar Maria Pousette, Affärsområdesdirektör Offentliga affärer och Servicehandeln.

De affärsutvecklande utbildningarna kommer att genomföras på sju olika orter under hösten för att följas upp med ytterligare tillfällen i vår. Det sker i ett projekt inom Tillväxtverkets stöd till kommersiell service i gles- och landsbygd och finansieras av Landsbygdsprogrammet.

Menigos två convenience-koncept är Time (45 st) och Nära Dej (110 st). Alla är franschisedrivna.


Convenience Stores Sweden

08 - 505 970 30Kontakt

    Pressrum    |    Nyhetsarkiv    |   Rapporter och länkar |  Convenience Stores Index 

c/o Företagarna | 106 67 Stockholm  |  Besöksadress: Rådmansgatan 40
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.