Greenfood lanserar nyhet för hälsomedvetna på språng
Nu lanserar GreenDeli en asiatisk tofusallad – en del av den hälsosamma serien bestående av nio trendiga smårätter och sallader. Nyheten är en matig och växtbaserad sallad anpassad för den hälsomedvetna konsumenten på språng. GreenDelis smårätter och sallader finns hos Pressbyrån, 7-Eleven, ST1 och i dagligvaruhandeln i utvalda butiker i Stockholm och Göteborg.
Den nya tofusalladen är ännu ett tillskott till Greenfoods varumärke GreenDelis linje av hälsosamma och smakrika smårätter och sallader. Greenfood är ledande i Norden på hälsosam mat och erbjuder conveniencemat för den hälsomedvetna konsumenten. Förutom smårätter och sallader, erbjuder varumärket GreenDeli färska smoothies och acai-bowls med bland annat spirulina och blåbär.
- God hälsosam mat ska inte behöva kosta mycket eller vara krångligt. Vi vill göra det enklare för dagens konsumenter som har en hektisk livsstil att äta nyttigt, vare sig det gäller frukost, lunch eller mellanmål. GreenDelis produkter är ett perfekt sätt att stilla hungern på väg till mötet eller efter träningen, säger Lisa Isaksson, marknadschef på Greenfood.
Den asiatiska tofusalladen kommer i en praktisk bägare med inbyggd gaffel, så att den kan ätas direkt. Portionen är balanserad med asiatisk-inspirerad tofu, matig hummus och krispig kålsallad.
- Vi ser en allt större efterfrågan på veganska alternativ, särskilt när det gäller conveniencemat. Den asiatiska tofusalladen är helt växtbaserad. Det unika med GreenDeli är att produkterna är lite extra hälsosamma, lite färskare och med lite färre tillsatser, säger Fredrik Andersson, produktutvecklare på GreenDeli.
Den asiatiska tofusalladen ligger från 49 kronor i butik och säljs hos Pressbyrån och 7-Eleven, i dagligvaruhandeln och hos ST1 i utvalda butiker i Stockholm och Göteborg. Tofusalladen väger 320 gram och innehåller marinerad tofu, sesamdressing, korianderhummus, svart quinoa- och hirshblandning, kålblandning med savoy- och rödkål, babyspenat samt gul picklad morot.