Skip to main content

Framtidsgruppen vill ställa krav på medlemmarna

Framtidsgruppen

Framtidsgruppen består av fem medlemmar från olika håll i landet och med olika typer av verksamheter. Deras uppgift är att föra en diskussion kring hur medlemskapet ska bli så attraktivt som möjligt. Samt om hur branschorganisationen och dess medlemmar kan utveckla branschen.

Att det ska finnas en "framtidsgrupp" är beslutat av årsstämman. Det är sedan vår konsulent Maria Mannebratt som föreslår vilka som ska ingå i gruppen som nu är inne på sitt andra år. Tre av dem som var med första året blev invalda i förbundsstyrelsen. Detta är andra året så vi får se vad som händer med de nuvarande medlemmarna på stämman i maj ☺.

När man träffades i mitten av februari ägnade man sig i första hand åt två ämnen. Först och främst diskuterades hur vi ska agera för att bara ha medlemmar som arbetar seriöst och som ser medlemskapet som något långsiktigt. Vi ska ställa krav på dem som vill bli medlemmar, menar gruppen. Alla bör till exempel gå igenom certifieringen som finns på:
http://www.svenskservicehandel.se/index.php/om-oss/branschpolicy

Gruppen har också tagit initiativ till den aktivitet som du kan läsa om längre fram i nyhetsbrevet. Det handlar om att få medlemmarna att snygga till sina butiker och på så vis kunna öka försäljning och lönsamhet.

Följande medlemmar ingår i framtidsgruppen:

Tony Karlsson, Örebro
Ida Collin, Norråker
Jimmy Svensson, Stockholm
Åsa Wretman, Halmstad
Per Hök, Göteborg