Maträddar-appen Karma expanderar till Frankrike

karma 450


Efter en framgångsrik lansering i London tar nu maträddar-appen Karma nästa steg och expanderar till Frankrike.


Med Karmas app kan privatpersoner köpa bra mat som blivit över från restauranger, caféer och matbutiker till ett billigare pris.

Sedan lanseringen i november 2016 har Karma gått från 5 till 55 anställda och har i dag över 500 000 användare. Fler än 2000 restauranger, caféer och matbutiker är anslutna till tjänsten och bolaget har snart räddat 300 ton mat från att slängas.

I somras tog Karma in drygt 110 miljoner kronor från bland annat Kinnevik och Electrolux för fortsatt expansion och utveckling. Nu tar bolaget klivet in i Frankrike. Vid lanseringen har redan 100 restauranger och caféer i Paris anslutit sig till tjänsten.

- Efter en framgångsrik lansering i London ser vi nu fram emot att gå in i vår tredje marknad. Varje år slängs över 10 miljoner ton mat i Frankrike, vilket betyder att det finns en stor efterfrågan på en lösning som Karma. Sedan känns det såklart extra kul att lansera i Paris, som är känd som gastronomins huvudstad, säger Elsa Bernadotte, medgrundare och operativ chef på Karma.

Här kan du läsa en tidigare artikel om Karma i denna tidning:
https://conveniencestores.se/tidningsartiklar/927-win-win-foer-alla-inte-minst-foer-miljoen


Convenience Stores Sweden

08 - 505 970 30Kontakt

    Pressrum    |    Nyhetsarkiv    |   Rapporter och länkar |  Convenience Stores Index 

Convenience Stores Sweden AB  |  Artillerigatan 6, 1 tr  |  114 51 Stockholm
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.