För våra medlemmar:

Övrigt

  • Digital lösning för enklare kvittohantering
  • Doftmarknadsföring
  • E-handel med Starweb
  • Elgiganten
  • Handlaren sätter in och kunden tar ut – avtal med Re:cash
  • Hotell
  • Telia
  • Kontorsmaterial
  • Personalrekrytering

Digital lösning för enklare kvittohantering

Nu har du som medlem i Convenience Stores Sweden chansen att ansluta dig till Finditys tjänst Sparakvittot till ett mycket förmånligt pris. Med hjälp av Sparakvittot kan du som handlare nu övergå från de förlegade papperskvittona till en digital, mer modern och hållbar, kvittohantering.

För konsumenterna innebär det att de enkelt kan samla alla sina kvitton digitalt, på ett och samma ställe, i sin digitala kvittolåda på mobilen eller webben. Det finns ingen risk att kvittot tappas bort eller bleks i solen, utan det finns tillgängligt när kunden väl behöver det, vid till exempel återköp, byte, reklamation.

För dig som handlare innebär det inte bara snygg service till kunden och en god gärning för miljön, utan som handlare får du också en helt ny unik marknadskanal med nya affärsmöjligheter som öppnar sig.

För dig som har en verksamhet där kunden inte är intresserad av att spara sitt kvitto, utan där kvittot ofta hamnar i en överfull papperskorg erbjuds en digital papperskorg. Att slänga kvittot digitalt, i Sparakvittots så kallade GreenBin, innebär att det i butiken inte skrivs ut något papperskvitto, utan kvittot lagras i stället i en molnbaserad tjänst på internet, godkänd av skatteverket. För denna tjänst krävs att ditt kassasystem har gjort en tillverkardeklaration hos Skatteverket.

Är du intresserad av digitala stämpelkort, erbjudandeutskick, skicka med bilaga till kvittot osv? Den möjligheten finns också till ett förmånligt pris.

Vill du veta mer om Sparakvittot eller teckna avtal? Om du är medlem, logga in på medlemssidorna för mera information. Om du inte är medlem, kontakta Convenience Stores Sweden på 08-505 970 30 eller Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den..

 

Doftmarknadsföring

Har du någonsin tänkt tanken om att doftsätta din butik?
Convenience Stores Sweden/Butikerna och DM Sense har tecknat avtal om med förmånliga priser/villkor för detta.

Doftmarknadsföring uppkom för cirka 60 år sedan, men är en bortglömd del i sinnesmarknadsföring. De flesta butiker använder sig av musik, skyltar och digitala skyltar för att marknadsföra olika produkter. Luktsinnet har glömts bort helt av marknaden, så också av butiker. Exempelvis har bagerier kunnat sälja mer tack vare bakverkets dofter.
Genom ett nytt sätt att tänka och använda sig av alla våra sinnen kan vi påverka våra köpbeteenden och få en ytterligare dimension.
Studier visar att med doft i butik, så kan din omsättning öka med sex procent eller mer. Även den spenderade tiden i butik som har doftmarknadsföring ökade med cirka 14–18 procent.
I och med att kunden spenderar längre tid i butiken och upplever vistelsen positivt så ökar försäljningen.

DM Sense är en av de ledande experterna på marknaden inom doftmarknadsföring i Sverige. Man doftsätter alla typer av butiker, restauranger, företag, lokaler och fastigheter. Man kan även ta fram unika dofter för just ditt företag.

pdfDoftmaskiner.pdf

pdfDoftlista.pdf

Vill du veta mer om den här medlemsförmånen, kontakta oss:

08-505 970 30, Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

 

E-handel med Starweb

Glöm din gamla hemsida, starta webbutik hos Starweb och öka din försäljning! För medlemmar i Butikerna är priset dessutom väldigt fördelaktigt.

Prova gratis i 30 dagar

 

E-handel byggd för tillväxt!

Glöm din gamla hemsida, starta webbutik hos Starweb och öka din försäljning!

Med en webbutik kopplad till din verksamhet erbjuds kunden en sammanhängande köp- och varumärkesupplevelse i alla kanaler. Hela 51procent söker information på nätet före ett inköp i en fysisk butik, medan 15 procent besöker en fysisk butik före ett inköp på nätet.

Starweb ger dig redskapen att ta din handel ett steg längre. Det är inte antalet funktioner som ökar försäljningen, det är rätt funktioner. Funktioner som tillsammans är starkare än var och en för sig. Funktioner som kompletterar varandra för att driva försäljning. Komplexa funktioner som är enkla att hantera. Detta har vi tagit fasta på och utvecklat de vassaste verktygen för att just din e-handel ska bli framgångsrik.

Nu finns även Smart Handel, en sömlös omnikanallösning med Starwebs e-handel integrerat med Hogias och Boxnet Kassasystem. Artiklar, lager, ordrar och kunder synkas automatiskt mellan systemen som inte bara ger en enkel administration utan framförallt skapar en unik köpupplevelse för kunden som kan börja i en kanal och sluta i en annan. Aldrig har det varit enklare att driva handel oavsett kanal.

Hör av dig så hjälper vi dig i gång!
www.starweb.se
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
040-60 20 900

 

Elgiganten

En medlemsförmån som du kan ha nytta av på flera sätt. Du får nämligen tillgång till rabatterade priser på hela Elgigantens sortiment.
Det gäller i såväl Elgigantens varuhus, Elgiganten/Phonehouse-butiker, på webben samt genom kundtjänst över telefon och omfattar hela Elgigantens sortiment med upp till 10 procents rabatt.

För att nyttja denna medlemsförmån behöver du ett kundnummer hos Elgiganten och det får du som medlem när du är inloggad på vårt intranät.

 

Handlaren sätter in och kunden tar ut – avtal med Re:cash

Det handlar om lokal cirkulation av kontanter och för konceptet svarar företaget Re:cash som Butikerna har ett avtal med.

Lokal cirkulation uppnås genom att handlaren deponerar sin dagskassa i en uttagsautomat. Kontanter görs då tillgängliga för konsumenten och uttaget belopp sätts in på handlarens konto. På så sätt cirkuleras kontanter lokalt med flera positiva effekter; inga värdetransporter och därmed mindre miljöpåverkan samt minskade kostnader för kontanthantering. Tjänsten uttag kan göras tillgänglig på mindre orter och i butiker som i dag inte har förutsättningarna för en bankomat.

Bakom Re:cash återfinns två av grundarna till Kontanten AB, med över tio års erfarenhet från den nordiska kontantmarknaden och drift av närmare 1 000 uttagsautomater.

Se mer på http://recash.se

 

Hotell

Convenience Stores Sweden/Butikerna har i samarbete Elite Hotels tecknar ett förmånligt medlemsavtal. Som medlem erbjuds du rabatter på alla kedjans hotell - alla dagar året runt. Det gäller både på logi – för ditt företag och som privatperson - samt vid bokning av konferenser och möten.

Är du medlem kan du läsa mer när du loggar in på vårt intranät (vilket du gör med ditt organisationsnummers första sex siffror).

Vill du bli medlem och veta mer?
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller 08-505 970 30

 

Telia

Butikerna har tillsammans med Telia tagit fram ett förmånligt avtal där du som medlem kan nyttja ett ramavtal. Det innebär att du får pressade priser på Telia Företags produktportfölj.

I avtalet ingår förmånliga abonnemangspriser, kraftigt rabatterade telefoner, möjlighet till IT-avtal och rådgivning inom kommunikation samt IT. Telia även erbjudit sig att se över de avtal som har mindre än sex månader kvar för dem som vill använda vårt avtal. Övriga behöver vänta ut befintlig avtalstid, alternativt avsluta befintliga avtal med nuvarande operatör.

Vad Telia Company AB erbjuder Dig som företagskund i Sverige:

- Sveriges bästa nät och täckning; 4g, 3g och 2g
- Vi äger våra egna nät och utvecklar 5g
- Personlig tekniker
- Personlig rådgivare
- Växlar med erfarenhet från små företag, medel, stora, kommuner och landsting
- Sveriges nöjdaste företagskunder 2016, 2017 och 2018 enligt senaste SKI:s (Svenskt kvalitetsindex)

Kontakta oss på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den., 08-505 970 30, om du vill veta mer/utnytta avtalet/bli medlem.

 

Kontorsmaterial

Kontorab – Samtliga medlemmar ges möjlighet att teckna detta avtal som innefattar kontorsmaterial inklusive datortillbehör, ergonomiprodukter, almanackor, lasertoner mm
Utöver specialprislistan så erhåller ni följande rabatter på Kontorabs katalogpriser:
40 % kontorsprodukter
20 % toner
25 % städ
20 % inredning

Mer information finns på medlemssidorna.

 

Personalrekrytering

INSTNT – Spara pengar och bekymmer genom rätt rekrytering av ny personal redan från början.
Möt personen – inte CV:t. Med INSTNT:s videorekryteringsverktyg får du en chans att träffa personen bakom CV:t på ett tidigt stadium. Du kan granska kandidaternas svar och få en uppfattning om deras personlighet samt sannolikhet att passa med ditt företag och din teamkultur. Ge fler personer chansen att visa vilka de är!

INSTNT erbjuder våra medlemmar förmånliga priser på hela sin produktportfölj.
Det är 20 procent rabatt på ordinarie priset, samt gratis support vid uppstart. Inga dolda avgifter eller långa bindningstider.

 - Du får en anpassad, skräddarsydd ansökningssida för ditt företag
- Aldrig mer e-postkaos och krångliga kalkylblad, samla alla ansökningar i INSTNT:s verktyg
- Använd video för att hitta rätt person
- Ge fler personer chansen att visa vilka de är
- INSTNTgör det enkelt för dina kandidater att ansöka. Och ju lättare det är, desto fler ansökningar får du.

Använd länken nedan för att komma igång och testa INSTNT gratis.
https://forms.gle/uQ6RLpt2QAhqykfv9

 

Convenience Stores Sweden

c/o Företagarna
106 67 Stockholm
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Besöksadress: Rådmansgatan 40